Az OLDaLON CSAK VALÓS, ELKÉSZÍTHETŐ, ÉS ELFoGyASZTHAtó ÉteLEK REcEPTJeI SzEREPELNeK!!!

2011. szeptember 22., csütörtök

Demonchild féle krumplis lángos vol. 2.

2011-ben is megcsináltam ezt a csodát és néhol beújítottam is.

Hozzávalók (továbbra is):

fél kiló liszt
3,4 nagyobb krumpli (2,5 deka)
50 gr élesztőnek a fele
2 deci tej
1 evőkanál cukor
sütéshez fél liter olaj

Megfőzöm a krumplit, majd pürévé változtatom. Egy deci tejet a mikróba teszek és csak addig melegítem, míg langyos nem lesz (már ha hideg tejjel dolgozunk). Beleteszek az 1 deci tejbe 1 evőkanál cukrot, majd beledobom azt a fél élesztőt. Felfuttatom. A krumplit összekeverem a liszttel, majd mikor felfutott a habarcs, ráöntöm ezt is a lisztes krumplira. Gyúrogatom olajos-lisztes kézzel, majd 20-30-re hagyom, hogy megdagadjon. Megint gyúrogatom és ha túl ragacsos, szórogatom rá a lisztet, meg olajjal kenegetem. Kisebb darabokat tépek a kész műből és azokat is kinyújtogatom, majd forró olajban kisütöm. Bár a képen nem látszik, 2-be is raktam kolbászkarikákat. Egy hosszabb szelet egyik végébe teszem ezeket a darabkákat, majd ráhajtom a másik felét és így mennek az olajba. Természetesen bármit pakolhatunk bele. Jó dolog.

Végezetül most is elkészítettem hozzá az elmaradhatatlan fokhagymás löttyöt. 5 gerezdet lereszeltem és mivel csak 5-öt, ezért 5 kiskanál vízzel hígítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése