Az OLDaLON CSAK VALÓS, ELKÉSZÍTHETŐ, ÉS ELFoGyASZTHAtó ÉteLEK REcEPTJeI SzEREPELNeK!!!

2012. július 31., kedd

Demonchild féle Bolero szelet

Leírom a hozzávalókat, bár én fele arányban használtam őket, mert egy kisebb jénaiban készítettem el ezt az édességet.

Piskótához

4 tojás (2 tojást használtam)
20 dkg cukor (10 dkg cukrot használtam, ami 5 evőkanálnyit jelent)
1 dl tej (fél dl tejet használtam)
1 dl napraforgó olaj (fél dl olajat használtam)
1 cs sütőpor (fél csomag sütőport használtam, de lehet belement egy egész :))
20 dkg liszt (10 dkg lisztet használtam, ami 5 evőkanálnyit jelent)
1 nagy pohár 20 %-os tejföj (1 kisebb pohár tejfölt használtam)
2 ek porcukor (1 evőkanál porcukrot használtam)

Zseléhez:

20 dkg cukor (10 dkg cukrot használtam, ami 5 evőkanálnyit jelent)
2 cs vaníliás pudingpor (1 csomag vaníliás pudingport használtam)
7 dl víz (3 dl körüli vizet használtam)
1 cs Boleró italpor (itt nem változtattam, 1 csomag Boleró italpor ment bele)

Szokás szerint a tojás fehérjének és sárgájának szétválasztásával nem foglalkoztam. A tojások, a cukor, a tej, az olaj, a sütőpor és a liszt ment egy tálkába, amit robotgéppel elkevertem. A tejfölt a porcukorral kell "pároztatni", de az csak a piskóta megsülése és kihülése után kerül fel.

Míg sül a piskóta, jöhet a zselé!
Egy kisebb lábasba öntöttem a cukrot, a pudingport, a Boleró italport és a vizet. Ezt felfőztem. Nem hittem a massza sikerében, így hozzáöntöttem egy kis tortazselét, ami nem is kellett volna.

A piskótát megkenjük a porcukros tejföllel, majd mehet rá a zselé. Azért nem lett a zselém olyan szépen, egyenletesen elkenve a tetején, mert hamarabb elkészült és összeállt. Viszont az íze kifogástalan! Ránézésre a piskóta nem szokványos. A tej, vagy az élesztő arányát ronthattam el, de így is kiváló volt. Elvileg mehetne egy órára a hűtőbe, de mi már melegen fogyasztottuk.



2 megjegyzés:

  1. b+ petya, te egyre hulyebb leszel! :D


    udv: palyesz

    VálaszTörlés
  2. Kösz öreg, de ha csak a Boléró miatt mondod, el kell áruljam, nem saját recept! :)

    VálaszTörlés