Az OLDaLON CSAK VALÓS, ELKÉSZÍTHETŐ, ÉS ELFoGyASZTHAtó ÉteLEK REcEPTJeI SzEREPELNeK!!!

2012. április 3., kedd

Binci féle csípős húsgombócok csípős paradicsomszószban

Binci nem írt leírást, de linkelt egy forrást, ahonnan nézte. Az alapján lehet elkészíteni (forrás: http://katakonyha.blogspot.com/2010/03/csipos-husgombocok-csipos.html )

"A gombócban találtam némi hibát; rájöttem, hogy én jobban szeretem a rizseset, abban van valami harapható is, zsemlemorzsával kicsit jellegtelenebb, de ugye ízlések és pofonok...
A paradicsomszósz mennyisége elkészültekor, első pillantásra soknak tűnt, de végül együtt fogyott el a gombócokkal. Ha valaki nem annyira szereti, akkor csökkentse a mennyiségét.

Hozzávalók 4 személyre:

A húsgombócokhoz:

50 dkg darált sertéshús
1 tojás
4 evőkanál zsemlemorzsa (ezt legközelebb kicserélem 5 dkg rizsre)
1 közepes vöröshagyma apróra vágva
4 gerezd zúzott fokhagyma
1 teáskanál őrölt római kömény
1 teáskanál majoranna
só, bors, csípős őrölt paprika

A szószhoz:

1 liter házi sűrű paradicsomlé
1 közepes fej vöröshagyma apróra vágva
3 gerezd fokhagyma
3 babérlevél
2 evőkanál darált paprika (édes)
2 evőkanál olaj
1 evőkanál cukor
só, bors, csípős őrölt paprika

+személyenként 1 nagy szeletelt krumpli

A gombócokhoz valókat egy tálba tettem, villával jól összekevertem, kicsit állni hagytam.

A szószhoz egy nagyobb, lefedhető serpenyőben felforrósított olajon a vöröshagymát megpirítottam, beletettem a fokhagymát, majd néhány keverés után ráöntöttem a paradicsomlevet és némi vizet is, mert a paradicsomlevem nagyon sűrű. Ment utána a babérlevél, a házi darált paprika, a cukor, kicsi só, frissen őrölt bors és a csípős paprika. Felforraltam, kislángon főztem, amíg a húsgombócokat meggömbölygettem. Amikor az utóbbi tevékenységgel végeztem, a gombócokat a szószba tettem és készre főztem.
Közben sós vízben megfőztem a krumplit is.

A tányérba került mindenből, de krumpli helyett csak friss kenyérrel is finom volt."

Binci műve:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése