Az OLDaLON CSAK VALÓS, ELKÉSZÍTHETŐ, ÉS ELFoGyASZTHAtó ÉteLEK REcEPTJeI SzEREPELNeK!!!

2017. december 21., csütörtök

Demonchild féle mézeskalács

Hozzávalók:

A tésztához:

50 dkg finomliszt
1 ek mézeskalács fűszer
1,5 tk szódabikarbóna
15 dkg puha vaj vagy margarin
1,25 dl méz
1 nagyobb tojás
fél narancs reszelt héja
20 dkg porcukor

Díszítés:

1 tojásfehérje
20 dkg porcukor (nagyon fontos, hogy finomra legyen őrölve!)
1 ek étkezési keményítő
1 kk ecet vagy citromlé

A lisztet egy edénybe öntjük, mehet hozzá a porcukor, a mézeskalács fűszer, a szódabikarbóna és ezt elkeverjük. Utána rögtön jöhet a margarin, vaj, méz és a narancs lereszelt héja. Ezt dolgozzuk össze.

A tésztát két részre osztottam és jöhet a nyújtás. Kb. 4-5 mm vastag legyen azért. Aztán ugye jöhetnek a műanyag formák, meg a szaggatás.
3 tepsivel sütöttem, de ez függ a formák méretétől is. Elvileg 4 tepsinyi mézeskalács kijön ebből a receptből.
Még nem melegítettem elő a sütőt, csak sütőpapírra helyeztem a kiszaggatott formákat és addig nekiláttam a díszítésnek.













Egy tojásfehérjét felverek mixerrel, de nem kemény habbá. Közben fokozatosan adom hozzá az átszitált porcukrral összekevert étkezési keményítős, citromlés elegyet. Ezt a masszát pedig betöltöttem egy jó "injekcióba/fecskendőbe", de lehet használni zacskót is, amit kiszúrsz 1 tűvel.

A sütőt előmelegítettem 180 fokra és mehet a sütés, 10 percen át. 7-8 percnél puhának éreztem a tetejét, pedig már jó színük volt a mintáknak. Mivel légkeverésen szoktam sütni, lehet sok volt a 10 perc.













De azt is mondják, h kezdetben a kész termék persze, hogy keményebb, szárazabb lesz. Majd másnapra puhul, ha a végeredményt tálkába tesszük és belerakunk egy almát, 4 részre vágva, végül az egészet letakarjuk folpackkal.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése