Az OLDaLON CSAK VALÓS, ELKÉSZÍTHETŐ, ÉS ELFoGyASZTHAtó ÉteLEK REcEPTJeI SzEREPELNeK!!!

2017. december 19., kedd

Demonchild féle karácsonyi bejgli

Hozzávalók:

A tésztához:

2 dl tej
1.5 dkg friss élesztő
1 db tojássárgája
6.5 dkg porcukor
65 dkg finomliszt
30 dkg vaj

A diós töltelékhez:

15 dkg dió (darált)
10 dkg porcukor
1.5 ek sárgabaracklekvár
1.5 dl tej
1 marék mazsola

A mákos töltelékhez:

15 dkg mák (darált)
15 dkg porcukor
1.5 ek meggylekvár
1.5 narancsból nyert narancslé

A kenéshez:

1 db tojás

A 2 deci tejbe belemorzsolom az 1,5 dkg élesztőt, beledobok egy tojássárgáját, 6,5 dkg porcukrot és elkeverem.
Utána a kimért 65 dkg lisztbe beledolgozok 30 dkg felkockázott vajat (kocka rámát használtam), majd hozzáöntöm az élesztős tejet és eldolgozom az egészet. Mikor már egyben van a masszánk és nem ragad, akkor mehet a hűtőbe 1 órára.

Ekkor elkészítjük a tölteléket.

Diós:

Egy kis fazékba mehet a darált dió, a 10 dkg porcukor, másfél evőkanál sárgabaracklekvár (opcionális), 1,5 dl tej, egy marék mazsola és alágyújtok. 5 percig főzöm, kevergetés mellett.

Mákos:

Egy kis fazékba mehet a darált mák, a 15 dkg porcukor, másfél evőkanál meggylekvár (na ezt én kihagytam belőle) és másfél narancsnak a leve. Alágyújtok és ezt is kevergetem, főzöm 5 percen át.



Mikor letelt az egy óra, kilisztezett deszkára rakjuk a tésztánkat, amit 4 felé vágunk. Egyesével kinyújtjuk őket, téglalap alakúra, a középre mehet a massza és a tészta végeinél kicsit felhajtjuk őket, majd az egészet feltekerjük. Ügyeljünk arra, hogy a hajtásvonal mindig alul legyen, tehát a sima felület legyen a teteje.
Mikor mind a 4 tésztánkat feltekertük, sütőpapírra tesszük őket, a tetejüket megszurkáljuk villával, majd egy tojássárgával lekenjük őket. Ha megszáradt, akkor átkenjük őket tojásfehérjével is.



180 fokot írtak sütésre, 40 percen át. Én légkeverésesen csináltam és már 22 percnél úgy tűnt megsült. Hiába, a belseje még nyersnek tűnt, így belementem a 40 perc !környékébe!. Közben kóstolgattam.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése