Az OLDaLON CSAK VALÓS, ELKÉSZÍTHETŐ, ÉS ELFoGyASZTHAtó ÉteLEK REcEPTJeI SzEREPELNeK!!!

2012. február 7., kedd

Demonchild menü: Pörkölt galuskával

Hozzávalók:

A pörkölthöz:

Bármilyen hús (ez 50 dkg sertés volt)
2 hagyma

Bors
1 evőkanál pirospaprika
3 evőkanál olaj
Víz
Egy kis bor (elhagyható)

A galuskához:

Fél kiló liszt
3 tojás

Forróvíz
Víz

A hagymákat apróra vágom, olajon megfonnyasztom, majd mehet rá a felkockázott hús. Hagyom, h a hús színt kapjon, de nem megsütöm. Jöhet a pirospaprika, majd az egészet felöntöm vízzel, tetszés szerinti mennyiséggel. Másfél órán át (lehet tovább is) főztem takaréklángon. Közben sóztam, borsoztam, majd a vége felé öntöttem bele egy kis bort. Talán 1, 1,5 decit. El nem ronthatja.:)

Galuskát most készítettem és szaggattam először. Fél kiló lisztet öntöttem egy tálba, megsóztam, majd rávertem 3 tojást és az egészet felöntöttem egy kis vízzel. Szemmértékkel kell. Nem szabad, h túl folyós, vagy túl masszív legyen a téma állaga. Jól elkevertem az egészet, vizet forraltam. Fogtam ezt a galuskaszaggató szerkezetet, belekanalaztam egy kis masszát, majd belereszeltem a kis galuskákat a vízbe. Akkor jó, mikor már feljönnek a víz felszínére. Onnantól vmi 2, 3 percet mondanak. Kicsit túlfőztem, de így is ehető, viszont jól be kellett utána sóznom. Az igazi az lenne, ha ezt még le is pirítottam volna vmi zsíron, már csak a szép szín végett is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése