Az OLDaLON CSAK VALÓS, ELKÉSZÍTHETŐ, ÉS ELFoGyASZTHAtó ÉteLEK REcEPTJeI SzEREPELNeK!!!

2012. augusztus 30., csütörtök

Demonchild féle villámgyors fánk, joghurttal

Ez annyiban tér el a múltkori fánkomtól, hogy sokkal királyabb a receptje, hamar elkészül, nem kell vele annyit pepecselni és nem utolsó sorban egyszerű, finom, látványra is gusztusosabb! Ez már inkább hasonlít egy fánkra!

Hozzávalók:

2 db tojás
4-5 evőkanál cukor
1 csomag vaníliás cukor
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 kis doboz joghurt (bármilyen ízesítésű - én epres Danone-t használtam)

Először is a tojásokat egy tálkába ütjük, majd a 4-5 evőkanál cukorral és az 1 csomag vaníliás cukorral habosra verjük, robotgép segítségével. Ebbe mehet bele a joghurt, a sütőpor, a liszt. Szükség esetén egy kis tejjel is lehet hígítani. A lényeg, hogy egy ragadósabb masszát kapjunk. Még ezt is jól felkevertem.
Ezután nincs más hátra, mint a bő olajat jól felmelegíteni, majd egy evőkanállal kisebb adagokat "beleformázni". Én a kanálról jól belecsepegtettem és próbáltam egy körformát összehozni. A fánk mindkét oldalát süssük aranybarnára. Nem kell sokáig sütni, mert hamar megvannak és ilyenkor már a lángból is visszavehetünk. Tálalás tetszés szerint. Javallott a lekvár hozzá.
Megjegyzés: A masszába csepegtettem egy kis rumaromát is, mert úgy hallottam ettől kevésbé fogja megszívni magát olajjal. Továbbá nem kevés adag sül ki belőle, de nagyobb társaság esetén a hozzávalókat érdemesebb megduplázni. Mondjuk sütőpor esetében nem tudom ilyenkor kell-e még 1 csomag. Célszerűbb kétszer elkészíteni ezt, külön-külön.:)



















SZERKESZTVE:

A fenti témát pár napja készítettem el, csak most tettem közzé. Viszont az előbb megcsináltam, megemelt adaggal. 3 tojás, 30 dkg liszt, 8 evőkanál cukor (most a vaníliás cukrot kihagytam), másfél csomag sütőpor (egy is elég lett volna szerintem), másfél doboz epres joghurt. 21 darab jött ki. A "kerekítés" menete meg nem nehéz. Belecsorgatod a forró olajba a kanálnyi masszát és finoman körözgetsz, csorgatod a tetejére.


5 megjegyzés:

  1. Ez megsül rendesen? Kaptam egy hasonló receptet és valami rettenet lett. Egy darab nem lett belőle, mert valami trutyi lett helyette. :S

    VálaszTörlés
  2. Abszolút tökéletes! Sztem a titok nyitja a joghurt.:) Ma másodjára készítettem el. Anyámék most is ezt eszik épp.

    VálaszTörlés
  3. Akkor kipróbálom! Köszi! :)

    VálaszTörlés
  4. Szia! Mennyire lehet érezni benne az ízesített joghurt ízét?

    VálaszTörlés
  5. Fogós kérdés! Lehet érezni, de a sok cukortól másfelé terelődik a dolog. :) Úgy összességében érzed, h fánk, de feltűnik, h nem kimondottan az az átlagos. Kb. 20 embernek vittem kóstolót és nem volt rá panasz.:D

    VálaszTörlés