Az OLDaLON CSAK VALÓS, ELKÉSZÍTHETŐ, ÉS ELFoGyASZTHAtó ÉteLEK REcEPTJeI SzEREPELNeK!!!

2011. június 11., szombat

Mammut féle waffel

Hozzávalók:

4 tojás
100 g cukor
1 tasak vanillincukor
250 g vaj/margarin
175 g liszt
75 g étkezési keményítő
2 csapott teáskanál sütőpor
200 ml tejszín

A vajat először habosra próbáltam verni külön, de mivel nem puha volt, hanem hűtött, ez nem volt egyszerű, mindenesetre elért egy jófajta állagot, majd hozzákevertem a cukrot és a vanillincukrot, majd hozzáadogatva a 4 tojás sárgáját, krémmé kevertem. Ezután a lisztet a keményítővel és a sütőporral kevertem össze, majd a tejszínnel együtt fokozatosan hozzáadtam mindet a krémhez . Végül kemény habosra vertem a tojásfehérjét, és ezt is hozzákevertem a krémhez. Az állaga először sűrűnek tűnt, de sütés után végül kiváló lett, vigyázni kell, hogy túl sokat ne rakjunk a sütőbe, mert egy kicsit gyarapszik a mérete, nem sokat, de azért nekem sikerült kétszer is erősen túllőni a célon az elején. A recept 8-10 darabot ír rá, gondolom, nagyobb sütők is vannak, mert az enyémben 16 és fél darab jött ki :) A végén lehet rá porcukrot szórni, vagy csokikrémmel is meg lehet kenni és félbehajtani, ahogy én tettem (a krém sima oetker aranka csokikrém, 3 dl tejjel kell elkeverni főzés nélkül, és nagyon finom) .




Beküldte: Mammut

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése