Az OLDaLON CSAK VALÓS, ELKÉSZÍTHETŐ, ÉS ELFoGyASZTHAtó ÉteLEK REcEPTJeI SzEREPELNeK!!!

2011. január 19., szerda

Szójás-narancsos karaj sült tésztával

Kezdődött úgy, hogy egy fórumon ötletet kaptam a kínai sült tésztához, zöldségekkel.

Bár elsőre elvetettem mai kajaként, mert nem volt itthon spagetti csak szarvacska tészta, de

rájöttem a nagy igazságra, a tészta az tészta, ennél a kajánál mindegy hogy milyen.

Legalábbis nálunk senki nem fog kibukni, hogy nem spagetti.

Beírtam a keresőbe, hogy szójás karaj, találtam is egy pár receptet, de az elsőnél meg is álltam.

Ami még nekem is perverz volt azt elvetettem, (2 kanál mák, mentalevél) és elkészítettem.

A recept az alábbi:

1 kg karaj felaprítva



5 narancs leve

6 gerezd fokhagyma

2 evőkanál méz

5 evőkanál szójaszósz

4 evőkanál ketchup (sűrített paradicsom helyett)



zöldségek: (ezek voltak itthon, a gombát kis tanakodás után mégsem raktam bele)

½ kg brokkoli

40 dkg borsó

3 szál sárgarépa

Elsőként elkészült a szósz, illetve most még páclé:

Ebbe belekevertem a husit, lefóliáztam, és mehetett a hűtőbe kb. másfél órára, míg mosogatok, kályházok, babázok.

Itt megjegyzem, annál omlósabb lesz, minél tovább áll a szójában, tehát akár 24 órát is maradhat a hűtőben, viszont ez idő alatt egyszer illik átkeverni.

Házimunka után jött a zöldségaprítás, majd a kiló tészta pirítása három részletben, hogy kezelhető legyen a mennyiség.




Nekem a wok tökéletesen megfelelt a szarvacskához, de spagetti esetén ugye akkora lábos vagy tepsi kell a pirításhoz, amiben kényelmesen elfér a tészta.

Eleinte elég volt pár percenként átkeverni, de mikor beindult akkor két kézzel folyamatos mozgásban tartottam, ne égjen le.

Míg ez sült addig felforrt a víz amiben szépen megfőtt a sült tészta.

Az üres wokba beleöntöttem a kínaihoz számomra elengedhetetlen szezámmagot, és kissé átpirítottam.


Erre ment a zöldség és a páclé plusz egy kis víz, ez párolódott fedő alatt mg a hús megpuhult.


Ez idő alatt készítettem még egy fél adag szószt amibe extraként ment egy apróra vágott lilahagyma és egy fél citrom leve is, majd felforraltam és három kanál keményítővel sűrítettem.

Majd miután ez a kaja nálunk főképp gyümölcsökkel készül, nem bírtam magammal és belekevertem egy kis maradék (egy marék) erdei gyümölcs mixet.

Mikor a hús megpuhult ráöntöttem, elkevertem a keményítős szósszal, és finito.

A kész kaja képe kissé sötét, de lemerült az elem a fényképezőben, mire feltölt addigra pedig a kaja fogy el.


Készítette: Sheni
Köszönjük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése